Symboliska drömmar.

Världen ändras i min tolkning av alla drömmar jag har, men
fyra av gångerna har varit djupt symboliska. Jag delar gärna erfarenheten för
det finns dom som drömmer liknande ting som jag.

Ibland undrar jag hur dessa kommer att förete sig i
verkligheten, för det är dock starka drömmar och  många av mina sker i verkligheten, för några
år sedan drömde jag första symboliska av alla. Det var om den här världen folk
gick fattigt klädda och det var som ett tåg av människor, vi gick i ett led som
på andra världs krig och hungrade, barn samt kvinnor var den utsatta målgruppen
såg många som grät och skrek förtvivlat vart vi var på väg. Plötsligt öppnar
sig marken och under våra fötter är det som lava flyter fram, många bränns till
döds och skriker av jämmer, jag kan känna lukten av bränt och vissa av oss når
inte ens fram dit vi ska, vid nästa port dyker fyra vita hästar upp som några
försöker kasta sig upp på, av dom som klarar detta kommer vi till en värld likt
paradiset, inget tjafs eller religions krig, ingen hunger och svält.

Jag rycktes med ordentligt i den som resten av de symboliska
jag haft, den andra drömmen färdas människor i skräck från något, vilket jag
strider emot.

Jag har ofta varit nyfiken av mig och därför vänder jag
sällan om, så jag går mot strömmen folk som flyr från något. Det är mörkt och
en lång korridor jag stannas av en svart stor gestalt med vingar och klor,
liksom för er låter som en saga för mig var det verkligt, jag har aldrig ryckts
med så djupt som med denna, och för mig att vakan upp tog det timmar kändes det
som, när jag vaknade var jag kall svettig och skakig, min dåvarande sambo hade
fått slitit tag i mig för att få kontakt, den drömmen gav mig ett stort riv
märke och inte ett hopp om försoning på något vis. Ibland undrar jag var dessa
betyder kanske om våra egna syner på livet och jorden, att vi tar förgivet
många gånger och är giriga, får vi lite vill vi ofta ha mera en det som givits,
i natt var en av dessa symboliska drömmar stora igen.

Folk satt på tunnelbanan så gjorde jag, vi åkte till en
vanlig station där man kan shoppa, vi klev av plötsligt gick vi över ett jätte
likt torg där det stod en text med utländsk skrift, jag har aldrig sätt något
liknande förut, kan inte tolka vilket språk det var ändra hebreiska eller
Arabiska faktiskt, hur som helst jag spelade tre olika roller i denna dröm, en
ung flicka som skulle gifta säg, en äldre dam som pratade någon av dessa språk
och konverterade, den tredje var en man som försökte rädda den unga flickan
från något. Jag sprang in i shopping centret och över torget med det skrifter
som stod, vi var många där inne när plötsligt allt låstes igen, jag grät och vart
rädd, som den flicka jag spelade. Jag såg plötsligt hur allt formade sig till
en vackert prydd kyrka av något slag samt vargar som vaktade på plats, jag
försökte gömma mig från något, men förstod snart att detta är större en jag kan
förmå, en orm kom ringlandes förbi mig i svart och rött skulle tro var i stor
lek med en Anaconda. Men som snart bytte skepnad in i en gestalt vars hjärta
var krossat av vrede och kärlek på samma gång, hur tolkar man det.

Jag rycktes med som vanligt och befann mig som den unga
flicka den mörka gestalten ville fånga ta och inte släppa ut, när jag väl fick
hjälp av den äldre damen bytte hon plats med mig, vi var utanför precis över
det skriftklädda torget, hela marken skakade och upp ur marken kom denna jätte
lika vackra gestalt som innan var förklädd som orm, den grät tårar av blod och
förklarade på ett annat språk jag inte förstod, pekade på mig och damen i
svart, efter ett tag lät han mig gå och det vart som en sämja i stället. Alla
mina drömmar vill säga något jag har fullt upp att försöka tyda dom ständigt
känns det som.

 

